pondělí 18. února 2013

Jakou kosmetiku si nakoupit v USA?

Tento článek je vyloženě na vaše přání. Poslední dobou mi několik z vás psalo, že se brzy chystá na dovolenou za oceán a chtěly by nějaké rady, co si nakoupit. Respektive co kosmetického si určitě nakoupit a co se vyplatí. Nemůžu samozřejmě tvrdit, že mám jedinečný návod na to co si pořídit, ale pár rad bych pro vás měla :)


Jaké značky se za oceánem vyplatí?





M.A.C


Obecně se samozřejmě vyplatí americké značky (tak jako se ve Francii vyplatí Bioderma a v Polsku Inglot). Jestli toužíte po něčem od M.A.C je ideální si to nakoupit právě v USA. Pokud vás zajímají všechny produkty + jejich ceny, podívejte se na oficiální stránky zde. Samozřejmě je nutné k cenám přičíst ještě taxy, které vám napočítají až u kasy, ale na cenovkách v obchodech nejsou. Nechci kecat, ale mám pocit, že je to nějakých 7-9% z ceny produktu. Klidně mě opravte, jestli znáte přesnou výši. Každopádně je potřeba s tím počítat a nebýt pak při placení zaskočený. Týká se to samozřejmě veškerého zboží, je jedno jestli budete nakupovat oblečení nebo kosmetiku. Každopádně za mě se M.A.C určitě vyplatí nakoupit, ceny si můžete porovnat samy :)

Rtěnku tam pořídíte cca kolem 300Kč, u nás kolem 500 Kč atd.





Clinique


I tato značka se vyplatí nakupovat, neboť ceny jsou také diametrálně odlišné. Celý sortiment včetně cen si můžete prohlédnout zde

Jako příklad rozdílu ceny:

Liquid facial Soap (16,50 dolarů, což je nějakých 315Kč) - u nás se prodává za nějakých 550 Kč. A to už je celkem rozdíl. Tak by to samozřejmě šlo přepočítávám u každé položky





Benefit

Další ze značek, kterou se vyplatí v USA nakupovat. Opět se můžete inspirovat na jejich oficiálních stránkách zde. Výhodou je, že můžete sehnat i některé miniatury produktů, které u nás neseženete. Nevím, jestli přímo ve stáncích Benefit, ale v Sephoře je určitě prodávají.





Pak samozřejmě stojí za to navštívit místní Sephoru, kde potkáte značky, o kterých se nám v ČR může jenom zdát. Pár značek, které stojí za povšimnutí a vaše bližší prozkoumání:

Urban Decay, Tarte, Sephora by O.P.I, Illamasqua, Obsessive Compulsive, Laura Mercier, Soap and Glory atd. (to nemluvím o tuně značek pečující kosmetiky).

A cenově se samozřejmě vyplatí i např. NARS nebo MUFE

Obecně je Sephora sázka na jistotu a věřte, že návštěva se většinou pod hodinu nevejde :) Pro mě to byl takový malý ráj na zemi a skákala jsem od jednoho stojanu ke druhému a nevěděla, co si vybrat :) Počítejte i s úplně jiným přístupem personálu a maximální ochotou vám pomoct vybrat to nejlepší.

Pokud cestujete např. do New Yorku, tak doporučuji navštívit obchodní dům Macy´s, kde v přízemí najdete stánky snad všech kosmetických značek, které znáte. Dejte si pozor akorát na místní M.A.C kde spoustu sortimentu nemají a odkážou vás do jiné prodejny (v tomto případě nejblíž je na Times Square). Macy´s je i v San Franciscu, i když o dost menší :)







(všechny fotky - zdroj)

Tak jako nesmíte vynechat Sephoru, vyplatí se prošmejdit i místní drogerie. Věřte, že i tam strávíte spoustu času a nebudete vědět, co dřív naházet do košíku :) Výhodou je, že stejný sortiment mají i velké obchoďáky, takže i při nákupu potravin se můžete vyřádit. Nevynechte určitě stojany Revlonu (a jejich rtěnky a make-upy), Wet´n Wild (a jejich paletky stínů), deodoranty Secret,  balzámy EOS a Carmex, peeling St.Ives nebo bronzery a tvářenky Physicians Formula. Určitě mrkněte i na sortiment Maybelline, protože objevíte spoustu věcí, které se k nám nikdy nedostanou. Těch drogerkových značek je spousta, podívejte se např.semsem na fotky z obchodů, které jsem pořídila minulý rok na cestě po USA.




Nevynechejte určitě ani pověstnou Victoria´s Secret, kde kosmetiku nakoupíte sice taky, ale radím vám spíš to pěkné spodní prádlo :)




Navíc počítejte ještě s možností nákupů během letu v dutyfree shopech, kde seženete vesměs to samé co v parfumeriích, ale ceny jsou většinou příznivější a navíc má spousta značek speciální edice, které se v normálních prodejnách neprodávají - různé paletky líčidel nebo např. cestovní balení atd. Já si v dutyfree nakupuji např. milované krémy na ruce L´Occitane, někde se vyplatí i Clinique a třeba na pražském letišti seženete výrazně levněji i dekorativku luxusnějších značek. Na péči se většinou tolik nedívám, takže v tomhle ohledu to probádané nemám :)

Před cestou doporučuji udělat menší seznam toho, co si chcete nakoupit, protože věřte, že až tam přiletíte, začnete nakupovat i blbosti, které byste si jinak nekoupily (vím o čem mluvím). Takže je nákupní seznam určitě užitečný a můžete si tak i lépe rozvrhnout finance. Určitě se podívejte i na jednotlivé obchody a jejich adresy, ušetří vám to taky spoustu času. Zvlášť pokud cestujete a nezdržujete se pouze na jednom místě. Kdyby chtěl někdo poradit konkrétní obchody v New Yorku, L.A nebo San Franciscu, tak řekněte. Jinde to zatím bohužel nemám zmapované :) Samozřejmě mějte na paměti taxy, které vám nákup trochu prodraží a člověk nad nimi často ani neuvažuje a pak se u pokladny diví. Rada pro vás je i před odletem zpátky vyhodit všechny krabičky, odstřihat cenovky a nejlépe všechno i použít, protože pak nebudete muset celníkům nic vysvětlovat a platit :) Celní kontrole jsme se zatím nikdy nevyhnuli a věřte, že ještě než letadlo dosedne někde v Evropě na letišti, celníci už vědí, odkud letíte a nenechají si ujít příležitost si váš kufr prohlédnout :) Samozřejmě je zajímá spíš elektronika a dražší věci, ale pokud si přivezete 20 stejných řasenek, bude to minimálně podezřelé :)


Tak snad jsem na něco zásadního nezapomněla a někomu tento přehled bude užitečný :) Budu ráda, když ty z vás, které mají zkušenosti s nákupy v USA napíšou i své tipy a rady, jak nakupovat (hlavně) kosmetiku :) Začínám si psát nový seznam přání a šetřit na nákupy, takže i já budu ráda za nové tipy a rady :)

PS: a nezapomeňte i na velkou inspiraci na nákupy v podobě amerických blogerek a vlogerek. Youtube je plný inspirace :)

33 komentářů:

  1. Super článek, Rendy. Ještě se tak do té Ameriky dostat.:-D

    OdpovědětVymazat
  2. keby som šla do USA macu budem mať dobludu :D

    je u mňa GiveAway alias pozvánka ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Odpoved ohladom tych DPHciek :)
    http://au.answers.yahoo.com/question/index?qid=20101005201133AAYvvFt
    A inak, budte radi za vasu Sephoru, my na SVK nemame ani to :D

    OdpovědětVymazat
  4. Rendy, jájájá se hlasím o tipy na konkrétní obchody v NY, San rancisci i LA. Všechna města plánujeme v létě navštívit! A já se už vidím, jak lítám od obchodu k obchodu a od stojanu ke stojanu a ochám a achám a manžel je ze mě na prášky :-D. Navíc budeme mít všude dost fofr!

    Takže konkrétní doporučení kam zajít, by mě skvěle inspirovala!

    OdpovědětVymazat
  5. No , tak já budu stále doufat, že se mi jednou poštěstí a podívam se tam! :D

    OdpovědětVymazat
  6. Teda, vůbec jsem netušila, že připočítávají v USA nějakou taxu, to je dobré vědět...
    Já bych si moc přála vyjet někam do USA a zásobit se kosmetikou, která je tu tak drahá. Určitě bych šla do Nars nebo MAC. Ale stejně se mi nejvíc líbí, že mají kosmetiku i v obchoďácích s potravinami:)

    OdpovědětVymazat
  7. Tenhle článek je jako "znamení" - s kamarádkou ze školy totiž přemýšlíme, že se odměníme za ukončení 4. semestru výletem za nákupy právě do Států :-) takže díky díky za tipy :-))

    OdpovědětVymazat
  8. za sebe v USA kupuji UD a vzdycky se na jejich veci tesim, pak Clinique a Benefit.

    Do MACU jsem se letos nedostala, ale jinak i ten.

    OdpovědětVymazat
  9. Skvělý článek,
    možná by se ale hodilo udělat podobný článek i pro nějaké dostupnější destinace. Ono například v Anglii je těch fajn značek taky dost (Revlon, Sleek, Bourjois...).
    Chystám se do Anglie za pár týdnů, tak se možná tvým článkem inspiruji a něco taky stvořím...
    Každopádně dík na článek!!! :)

    http://asawa-beauty.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  10. Já tam tak moc chci! Nakupovat tam musí být opravdu zážitek! :D

    OdpovědětVymazat
  11. Armen: díky za info :) já si říkala, že je to v každém městě trochu jiné :)

    Therezka: Tak to vezmu od toho nejmenšího: L.A.-velká nakupovací zóna je hned u Kodak Theatre- je tam M.A.C, obří Sephora, Victoria´s secret i Guess (a tuny dalších), ale v L.A jsem nakupovala vlastně jen tady a bohatě mi to stačilo :)

    San Francisco: Sázka na jistotu je Macy´s, tam jsou jak jednotlivé stánky značek, co má i Sephora (např.Benefit nebo UD), mají tam i velký Brow Bar. Sephora je kousek odtud, dole na konečné tramvaje (točna tramvají). V té ulici je i Lush plus spousta obchodů s oblečením. Ale Sephora je tak velká, že ti zabere spoustu času :) Plus pak samozřejmě desítky Walgreensů (místní drogerie) snad v každé ulici. Naproti Macy´s je pak také Victoria´s secret.

    New York: tam je toho asi úplně nejvíc :) Sázka jistotu je opět Macy´s. Spodní podlaží patří hlavně kosmetice (takže stánky Clinique, M.A.C, Benefit, Chanel, EL atd.) Hned naproti Macy´s je obří Victoria´s secret a už jen kousíček to je na Times Square, kde je také obří Sephora a vedle další M.A.C (s větším výběrem než v Macy´s). Jestli si to dobře pamatuju, tak jeden Walgreens je i kousek od Times Square, ale když mrkneš na mapu, tak to určitě zjistíš.

    No a jinak seženeš spoustu kosmetiky i ve velkých obchoďácích s jídlem, takže se dá na ní narazit na každém kroku :)

    Terča: když jsem tam jela poprvé, taky sem to netušila a nechápala jsem, proč po mě pořád chce někdo víc peněz :)

    Lulu: tak to jsem ráda, že se vám budou tipy třeba hodit :) držím palce, ať cesta vyjde :)

    asawa: v UK jsem byla jen jednou, takže tam do toho nemůžu tak moc mluvit :) Ale jela bych tam hned, stačí se podívat na stránky Boots a slintám :)

    OdpovědětVymazat
  12. Tak to abych si zajela do Spojených států. :D

    OdpovědětVymazat
  13. To by potom ale chtělo hoooodně štědrého sponzora:-) :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  15. Brala bych (nejen)MAC.. Proč musí být sakra tolik lákadel a tolik málo peněz na kosmetickou útratu? :D

    OdpovědětVymazat
  16. Jé! Jen se do tý Ameriky dostat :) Doufám, že se mi to někdy splní!

    OdpovědětVymazat
  17. MAC bych si chtěla časem taky pořídit.)

    OdpovědětVymazat
  18. kdyby to bylo tak jednoduché - tam jet :)

    OdpovědětVymazat
  19. dobry clanek :) skoda jen pro me ze jsi sem nedala primo odkazy na stranky :)a pro me taky skoda ze nepouzivas vice dekorativni kosmetiky netestovane na zviratech :) a koukala jsem ze UD ma novy BB krem doufam ze ho odzkousis ;)

    OdpovědětVymazat
  20. Ja by som si určite z U.S.A odniesla kozmetiku značky M.A.C, NARS a Urban Decay .. ale mať čo i len 1 vec z týchto značiek tak sa cítim ako veľká pani :( :D
    A niektorý z tých EOS balzámov sa chystám v najbližšej dobe objednávať :)

    http://pajameysik.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  21. Tereza: ale v článku odkazy jsou :) nebo jaké odkazy jako myslíš? Nechápu tvůj komentář :)

    OdpovědětVymazat
  22. joo me az ted doslo ze ty myslis nakupovani kosmetiky osobne v zahranici :D a ne po strankach ktere jsou v zahranici ;) proto mi tady chybely odkazy tech stranek :)

    OdpovědětVymazat
  23. štvalo by mě, že bych kvůli celníkům musela vyházet ty krabičky :-/ já jsem na ně ujetá a ráda si je schovávám :D

    jinak jsi mě teda zase nalákala! :)

    OdpovědětVymazat
  24. Super článek :) hned bych jela :(

    www.diarybylucinda.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  25. Díky za doporučení obchodů! Až se to bude blížit, tak si budu muset udělat seznam alespoň značek, které chci omrknout. Už to tak nějak v hlavě mám, ale budu to muset hodit i na papír!

    OdpovědětVymazat
  26. Ja by som ešte poradila značky Smashbox a Stila a z tých lacnejších určite Revlon alebo Almay ...

    OdpovědětVymazat
  27. Docela se divím, že tě vždycky při cestě zpátky probírali celníci... já letěla dvakrát z Floridy a odstřihnout cedulky mi bylo též doporučeno, ale oba dva lety se mi du kufru cestou zpět nikdo nepodíval a neproběhla ani žádná kontrola a to jsem letěla do Vídně. Spíš cestou tam to byla prohlídka jak za hlubokého totalismu...

    OdpovědětVymazat
  28. Info z Ameriky :-)
    Asi tak před měsícem jsem kupovala v Macy´s 3 kroky od Clinique, mýdlo 200 ml, voda 400, krém DDML 125 ml + cestovní sada ( malá a mini kosmetická taštička, trio očních stínů, mini řasenka, chubby stick, mini balení DDML a Moisture Surge, mini toaletka Clinique Happy) a to všechno za cca 71 dolarů..O tom se nám tady může jen zdát :-)

    OdpovědětVymazat
  29. Parfémy a kosmetiku kupuju jedině přes http://krasa-a-zdravi.hyperzbozi.cz/ a jsem moc spokojená! Doporučuju!

    OdpovědětVymazat
  30. až tam jednou pojedu, bude to muset být s prázdným kufrem :D a prý tam je taky super lush...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)