pátek 13. března 2015

Moje přípravy na svatbu

Podle všeho se zdá, že tu máme jeden z nejžádanějších článků za poslední dobu. Svatba a celá její příprava je asi zajímavé téma a ráda bych tak vyhověla mnoha dotazům, které mi už od podzimu chodí :) Z reakcí na Instagramu jsem vypozorovala, že letos čeká svatba několik z vás, tak to pro někoho může být třeba i užitečné. Jestli je kosmetika individuální věc a nikdy nejde obecně říct, že jen tohle je skvělé a tamto je k ničemu, nejde ani říct, jak by měla vypadat ideální svatba. Každá z nás má asi nějakou představu a pro každou svatba znamená něco jiného, takže i moje doporučení nebo představy berte prosím s rezervou. Prezentuji pouze můj názor a pohled a nikomu ho nechci nutit :) Stejně tak nemám ráda, když někdo nutí svůj názor mě, takže si nechám sice ráda doporučit cokoliv a kohokoliv, ale finální rozhodnutí je na mě a s nikým kromě přítele to nekonzultuji, protože člověk se nemůže zavděčit nikdy všem a někdy se stane, že se vaše představy neshodnou s představou vaší rodiny nebo přátel :) Takže první rada zní - dělejte si všechno po svém, udělejte si všechno tak, jak chcete vy a neberte ohledy na názory druhých. Je to jen váš den a každý má právo na to, aby vypadal podle jeho představ :)




Kde začít? Je toho tolik, co se musí zařizovat! Ráda bych vám jako první ukázala svého velikého, ale úžasně skladného pomocníka. Je to takový svatební deník, kam si píšete všechny poznámky, kontakty a informace, které chcete mít pohromadě. Minimálně já chci mít všechno pohromadě :) Tuhle knížku bych doporučila všem budoucím nevěstám s chutí k organizaci čehokoliv, protože kromě toho, že budete mít všechny údaje pohromadě, knížku si pak můžete schovat jako památku a případně poslouží jako inspirace i vašim kamarádkám, které vás třeba jednou budou žádat o radu ohledně své vlastní svatby. Díky této knížce si můžu odškrtávat všechno, co je potřeba zařídit a mít na očích všechny detaily, na které bych jinak třeba ani nepomyslela. Uvnitř najdete třeba seznam, co zařizovat rok před svatbou, co půl roku před, co měsíc před apod. Prakticky nemusíte moc přemýšlet a řídíte se seznamem. Do knížky si můžete sepisovat jednotlivé položky z rozpočtu, seznam hostů, kontakty na dodavatele atd. Je to vážně skvělé a hlavně užitečné, takže já jsem z knížky nadšená. Plus je nádherně a vkusně zpracovaná a doplněná krásnými fotografiemi, čehož si cením, protože co se českých svateb týče, setkávám se bohužel často se strašným kýčem!

Průvodce přípravou svatebního dne Naše svatba koupíte ZDE

1) Místo obřadu, hostiny a datum svatby

To bylo úplně první, co jsme s přítelem řešili. Respektive datum svatby jsem vybrala já, protože má pro mě osobně určitou symboliku a význam :) Doufám, že pochopíte, že vám v tuhle chvíli termín ani místo nebudu prozrazovat a podělím se o něj (pokud budete chtít pokračování) až bude po svatbě :) Nicméně ze všech stran jsem slyšela, ať si místo obřadu i hostiny vybereme co nejdříve, protože zvlášť v Praze je pak někdy pěkná honička sehnat místo nebo i čas obřadu podle vašich představ. Zvláště pokud plánujete svatbu na nějakém populárním a ultra provařeném místě, rezervujte si ho klidně rok předem. Ne, nebudete za blázny a pak se jen tiše můžete smát těm, co považovali za blázny vás a teď nemůžou sehnat oddávajícího nebo dobrou restauraci :) Datum bylo jasné, takže jsme řešili co dál. Od přátel jsme dostali tip na skvělou restauraci, kde měli oni sami svatbu a byli velice spokojení. Vydali jsme se tedy na schůzku a obhlídku a než jsme tam došli, stihli jsme vybrat i místo obřadu :) Oboje je v těsné blízkosti sebe a čím víc o tom přemýšlím, tím víc jsem ráda, že jsme se takto rozhodli, protože jestli mě něco vždycky iritovalo, tak to byly svatební kolony aut a přejíždění z místa na místo. Takhle se všichni sjedou na jedno místo a můžou tam díky hotelu vedle restaurace zůstat až do druhého dne.

Moje rada: svatbu jsme chtěli mít v sobotu, protože chápu, že ne všichni známí a přátelé chtějí plýtvat svou dovolenou, aby vám ve všední den přijeli na svatbu. Myslete i na to, že třeba v neděli se téměř nikde neoddává  a některá místa mají svatby např. jen v pátek a další dny platíte extra peníze za pronájem prostor. Plus je fajn si sepsat více míst, kde byste svatbu chtěly mít a postupně je obvolat a zjistit, kolik se kde platí za pronájem. Já takhle rychle procitla a zjistila, že nikomu nebudu platit 20 000 - 200 000 Kč za hodinový pronájem prostor :) Místo svatby jsem vybrali asi během pěti sekund, protože jsme na to místo přišli, podívali se kolem sebe a okamžitě jsme oba věděli, že tohle je TO místo :)




2) Barevné ladění svatby, doplňky, inspirace

Pokud nemáte zatím zcela jasnou představu, jak by měla po vzhledové stránce vaše svatba vypadat, doporučuji hledat milióny obrázků skrz celý internet a ty si potom třídit podle jednotlivých kategorií. Já jsem si založila inspirační Moleskine diář, který jsem si rozdělila do několika sekcí a tam si pak lepila obrázky. Mám záložku na svatební květiny, dorty, dekorace, slavobrány, šaty, oznámení atd. Celkem dost mi to pomohlo se rozhodnout, v jakém stylu svatbu chci a do jakých barev jí chci ladit. Zejména barevné ladění svatby je důležité, protože je to první, na co se všude ptají :) Pokud zjistíte, co přesně chcete, je mnohem snadnější se pak domlouvat s dodavateli.

Když jsem se třeba dokola dívala na miliony fotek kytic, zjistila jsem, že mě iritují růže a že bych je v kytici nechtěla (i když jinak mám růže ráda). Zjistila jsem, že nechci kytici, která se po mě bude plazit jak břečťan nebo bude viset až na zem :) To samé u dortů, čím víc fotek jsem si prohlížela, tím víc jsem se ujistila v tom, že chci maximálně jednoduchý dort, bez přehnaného zdobení. Nakonec jsem s rozhodla i pro jeden jednotící prvek, který se bude objevovat na dekoracích, oznámení i dortu. Doufám, že se mi moje představa podaří zhmotnit a uskutečnit :)





Pro inspiraci jsem využívala např. tyto weby:


Fler.cz
societybride.com
creativeweddings.cz
www.brit.co/wedding-backdrops
etsy.com
pinterest.com
bajecnasvatba.cz

Co se týče dekorací, jejich nákupu atd. bych ráda připravila extra článek, protože je to docela rozsáhlé téma :)





3) Svatební dort a kytice

Jakmile splníte bod 2, je čas vybírat toho pravého dodavatele. Já jsem se ve svém okolí ptala na doporučení, protože to je vždycky nejlepší. V tuhle chvíli mám vybraný vzhled svatebního dortu a ladím detaily s cukrářkou a s floristkou jsem již na květinách domluvená. 

Pokud budete mít přesný obrázek vaší vysněné kytice i dortu, bude všechno jednodušší, to mi věřte :) Přijdete na schůzku, ukážete na obrázek a řeknete, že tohle přesně chcete a dodavatel zajásá, že před ním sedí někdo, kdo ví, co chce a domluva tak bude rychlejší a snadnější :) 



A nakonec po dlouhém rozmýšlení a prohlížení miliardy fotek jsem se rozhodla pro něco podobného (foto níže). Chtěla bych o maličko menší kytici, která musí obsahovat moje milované frézie :) Květiny jsem objednávala od talpaflowers.cz a musím říct, že jsem nadšená jejich prací, protože jestli mě něco ubíjelo, tak to byly nevkusné weby s otřesnými fotkami a ohavnými vazbami květin. A jestli je podle mě něco odrazujícího, tak je to odfláknutá prezentace na webu, protože jak mám někomu důvěřovat, že mi udělá pěknou kytici, když má nekvalitní fotky svých výtvorů, že? Talpa flowers mi doporučila kolegyně v práci, která byla velice spokojená a nadšená z jejich květin. Doufám, že budu nadšená i já :)

O svatebním dortu více také někdy příště, až budu mít doladěné všechny detaily. Ráda bych se pak více rozepsala i o candy baru, který také plánuji na svatbě mít.






4) Svatební koordinátorka a harmonogram

Na úplném začátku příprav by mě ani ve snu nenapadlo, že si najmu svatební koordinátorku. Měla jsem v hlavě utkvělou představu, že svatební agentury za vás organizují celé svatby a dohazují vám svoje dodavatele atd. Já si chtěla ale zařizovat všechno podle svého a nenapadlo mě, že vám někdo může pomoci jen s organizací svatebního dne. Pak mi kolega v práci (kterého svatba také čeká) poslal kontakt na agenturu Marry Me a zjistila jsem, že je možná i koordinace svatebního dne. Po společné schůzce jsem věděla, že je to to pravé ořechové a že jsem narazila na ty pravé lidi. Když se nad tím víc a víc zamýšlím, tak je to báječný nápad, protože vy si ten den máte užít a ne pobíhat kolem a hledat fotografa a svatební dort :) Nemusíte řešit prostě nic a jen si pak jak princezna nakráčíte k oltáři :) A nemusíte mít mega velkou svatbu a stovky hostů, starosti jsou stejné u malé i velké svatby. Navíc si můžete zařídit jen koordinaci části dne (pro to jsem se rozhodla já), protože večerní zábavu s přáteli nebude už asi třeba nijak koordinovat :)






5) Fotograf

Fotografa (v našem případě fotografku) jsme začali hledat hned po výběru místa obřadu a také jsme udělali dobře, protože ti opravdu dobří a žádaní fotografové mají diáře často i rok a půl dopředu plné. Někdy nevěsty raději o rok posunou svatbu, jen aby měl jejich vysněný fotograf volno. Fotograf je podle mě jedna z položek, na které by se šetřit nemělo, protože fotky pak budou vzpomínka na celý život. Vybírali jsme také na doporučení a hlavně mě zajímalo to, že se fotografka na svatby specializuje a má s nimi zkušenost. Ne každý fotograf fotí (a chce fotit) svatby a ne každý má pro to cit. Určitě bych nesázela na hodné kamarády se zrcadlovkou, protože přece nějaké pěkný fotky z toho vylezou. Nikdy, nikdy, protože kamarád se pak dojme/opije/ztratí během svatebního veselí a vám pak nezbydou žádné fotky z toho jedinečného okamžiku. Fotograf je zaplacený profík, který pracuje a nemůže si dovolit odejít na bar a zapomenout vás pak vyfotit :) Je skvělé, když si u fotografa můžete vybrat různé balíčky služeb podle vašich představ a přání.







6) Svatební šaty

Na tohle téma nemám skoro ani chuť mluvit, protože jsem spíše znechucená a otrávená. Dlouho jsem necítila absolutně žádnou radost ze zkoušení 159. šatů, většina nabídky svatebních salonů se absolutně nelíbila. Pořád to samé dokola - vlečky, nepříjemný materiál a debilní (pardon za ten výraz) výšivky, kraječky, korálky a jiné hovadiny. Najít jednoduché šaty bez čehokoliv byl prostě nadlidský výkon. Když se mi to podařilo, bylo půjčovné 10-15 tisíc. Prosím jako za co? Za to můžu letět do Ameriky na nákupy! Odmítám dávat takovou částku za šaty, které budu mít na sobě dvě hodiny a pak se stejně převléknu do něčeho pohodlného! Takže jsem tuhle situaci začala řešit trochu jinak a pro někoho možná i netradičně, ale konečně začínám cítit trochu radosti a nadšení z plánování :) Netoužím být princeznou a vypadat jako našlehaný dort, což si zjevně 99% všech nevěst přeje a jdu si v tomhle ohledu svou cestou :) Takže bohužel nemám žádné doporučení na svělé šaty ani salóny, kam musíte zajít.




7) Svatební oznámení

V hlavě mám zhruba představu, jak by mělo vypadat a opět to nebude asi úplně klasika - žádná srdíčka, propletené holubice nebo dojemné citáty o lásce. V tuhle chvíli zatím hledám tiskárnu, kde si oznámení necháme vytisknout, takže jestli máte nějaké dobré tipy, sem s nimi :) Jinak pokud si pomýšlíte na ruční výrobu nebo originální a zajímavá oznámení, mrkněte na Fler.cz!



8) Prstýnky

Momentálně zatím ještě žádné konkrétní objednané nemáme, ale máme představu o tom, jak by měly vypadat. Úplně jednoduché kroužky, opět bez zdobení, srdíček nebo kamínků. Ani jeden z nás si na šperky a zejména nošení prstenů nepotrpíme, takže to stejně vidím na to, že přítel prstýnek brzy odloží do krabičky a já si na ruce nechám ten zásnubní, takže nějaké zlaté kreace s diamantama jsou v našem případě plýtvání penězi :) Dobrá doporučení dostávám na zlatnictví Rýdl v Praze, nicméně jsem se tam zatím nestihla podívat a na svatebním veletrhu bylo u jejich stánku příliš mnoho lidí (zjevně jsou fakt dobrý :), takže jsem jejich nabídku nemohla zatím zhodnotit. Opět je tu prostor pro vaše tipy a doporučení, pokud máte zkušenost s výběrem prstýnků nebo případně nějaký už roky na své ruce nosíte :)

V tuhle chvíli je to zatím asi vše :) Momentálně domlouvám ještě vizážistku (a kadeřnici v jednom), která je podle všech referencí skvělá a doufám, že na mě bude mít čas a taky hledám nějakého DJ, který by pak hrál na večerní zábavě s přáteli. Celkem ještě dost práce bude s detailnějším plánováním výzdoby, fotokoutku, zábavy pro hosty a dalších věcí :) Pořád si říkám, jestli jsem na nic zásadního nezapomněla...znáte ten pocit? :)

Takže koho letos také čeká svatba? Kdo jí má za sebou a má skvělé tipy a doporučení co rozhodně třeba zařídit nebo co je naopak zbytečné a na začátku jste si myslely, že je to důležité? Myslím, že všechny vaše tipy budou zajímavé a důležité pro všechny nastávající i potencionální nevěsty :)

64 komentářů:

  1. Me svatba nečeká. Ale byla bych rada, kdyby svatba čekala někoho v mem okoli, protoze jsem na zadne ještě nebyla.
    Tvoje svatba se urcite povede. Mas to opravdu na plánované do detailu :)
    Staywithkaterina.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. ach jaj... Nič ma tak nepoteší hneď po ránu, ako svadobné články na kozmetických blogoch! :DDD Zjavne budem ale asi jediná, že :DDD
    Takmer v tomto roku hrozila svadba aj mne, ale vyzerá to tak, že to asi nestihneme, aj keď si predstavujem, že moje prípravy na svadbu budú trvať ideálne tak týždeň! :D
    PS: Šaty už mám. Od Hugo Boss. Po druhýkrát sa v nich vydávala moja kamoška :D. Recyklovať treba... Kto má podobný názor? :)
    EOS giveaway

    OdpovědětVymazat
  3. Zatím mě svatba nečeká,ale moc se mi líbí jak svatbu plánuješ:)

    OdpovědětVymazat
  4. Díky za skvělý článek! :) Jsem tak šťastná, že má někdo podobné pocity jako já! :) U většiny svatebních webů se mi chtělo brečet, o šatech vůbec nemluvím... Na oznámení zkus www.bohemiapaper.cz :) Nadchli nás na veletrhu a už jsme se jich nepustili. Doporučuju zajít tam osobně, mají asi tisíc vzorků, profesionální přístup a spoustu rad. Ale samozřejmě záleží na Vaší představě... Hezký den a budu se těšit na další články!

    OdpovědětVymazat
  5. Rendy, drzim palce a at jde vsechno jako po masle v den D i dal v zivote!!!:-)

    Ja musim rict, ze z vlastni zkusenosti uplne nerozumim tomu "je toho tolik co zarizovat" protoze ja asi 4x zvedla telefon a svatba byla komplet zarizenam a to bez koordinatorky. Jen termin jsme resili cca pul roku dopredu a zbytek az v mesic svatby a nic nebyl problem. Uplne si neumim predstavit, co bych na tom rok planovala, i kdybych chtela!:D

    Prijde mi, i jak pises, ze paradoxne cim jednodussi veci chces, tim vetsi je to problem :D At uz saty, kytka, vyzdoba...a je celkem fajn s tim mrknout i na ne-prvoplanove svatebni obchody. Vetsinou to pak stoji i o polovinu min. U naseho svatebniho dortu jsme nerekli, ze je svatebni a hned stal fakt o pulku min nez kdyby se pred nej dalo to kouzelne slovo svatebni:D

    Ja jedinou vec, co bych na sve svatbe zpetne zmenila, jsou boty:D Mela jsem dlouhe saty, rikala jsem si, ze ty boty beztak nebou videt a odmitala jsem dal x tisic pujcovne/obchodu za strevicky, ktery si beztak vezmu jednou a nikdo je pod satama neuvidi. Chyba lavky:D Mela jsem obyc bile balerinky za par korun, ktere ale na par fotkach, kde jsem si nedala pozor, vykukuji ven a vypadaj fakt desne :D Takze nepodcenovat:D

    Jeste jednou hodne stesti, at se Vam dari!!!
    K.

    OdpovědětVymazat
  6. Ja už mám po svadbe a súhlasím, že toho vybavovania a zariaďovania bolo fakt veľa. Úplne s tebou súhlasím, čo sa týka šiat! Všetky tie obrovské sukne, korálky a blbosti mňa tiež hrozne odrádzali. Ja som sa nakoniec rozhodla pre ušite a vôbec neľutujem. Držím prsty pri vybavovaní svadby, užívaj si to :-)
    (Ak by ťa zaujímalo niečo o tej našej, písala som o nej tu Svadba )

    OdpovědětVymazat
  7. Budu se těšit na další díl svatebních článků :-) A hlavně na fotky a zážitky, pokud se budeš ochotná podělit..

    OdpovědětVymazat
  8. Sice svatbu prozatím neplánuji, ale poku djednou budu....Tvůj článek mi bude super průvodce :-)
    Přehledné, všeobsažné....skvělé.
    Díky moc za takové články, Rendy.
    Přeji pohodový den

    OdpovědětVymazat
  9. Užitečný článek, škoda, že není více konkrétní, ale na druhou stranu tomu rozumím, svatbu považuji za velmi intimní záležitost ;-). Mně čeká sice "až" příští rok, na papíře ji však připravuji už teď. Mým snem je svatba ve stodole, což se mi doufám splní - máme předběžně 2 vybrané + 3 statky, myslím že co nejdříve je začneme objíždět. Pozitivum pro výběr místa je, že nemáme pevně daný termín, chtěli bychom ale asi červen a pátek. Fotografy mám vybrané cca TOP 5 - výběr je pro mě o to složitější, že se mi líbí jak tzv. čisté styly a la P. Wagenknecht, Z. Scharf, tak styly reportážní, nebo "zastřené" jako fotí Le Monika, teď už se jen rozhodnout :-). Pokud bych měla neomezený rozpočet, tak volím Š.Vrzalu.
    Děkuji za tip na květiny, líbí se mi podobný styl jako tobě, mě zatím zaujalo květinářství My Living-My Garden (nám. J. z Poděbrad tuším). Plně s tebou souhlasím v tom, jak odradí odfláknuté webové stránky! Momentálně hledám vizážistku+kadeřnici v jednom, a prezentované svatební líčení mě občas absolutně děsí - neviditelné stíny a rtěnka s perletí :-(, pokud bys měla nějaký konkrétní tip, byla bych moc ráda.
    Ani jsem nevěděla, že se dá najmout koordinátor pouze na část dne - považuju to za dobrý nápad, sama nechci ve svatební den pobíhat jak hadr na holi, ani tím nechci nějakého svatebčana obtěžovat, takže kouknu na tvůj tip!
    Já sama teď řeším, zda DJ nebo živá hudba (zatím vítězí DJ a asi to tak zůstane, jen najít toho vhodného) a zda mít ze svatby video, nebo stačí jen fotky.
    Inspiraci čerpám z pinterestu (už mám pěkně zaplněnou nástěnku:-)), a pak na http://www.ilovefarmweddings.com/ a http://rusticweddingchic.com/
    Těším na další pokračování ohledně dekorací - já mám jasno určitě v tom, že musím udělat origami vrány :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Gratuluju k nadchazející svatbě :)

    Užitečný článek, mě sice zatím svatba nečeká, ale radši jsem před nějakou dobou začala ukládat fotky šatů, protože jsem nikdy nebyla na svatby a nikdy jsem si vlastni svatbu nepředstavovala. Takže už to vidím, až to přijde tak z toho budu celá rozhozená a nebudu vědět co a jak chci :)

    Jinak tip na zlatníka http://www.zlatnik-hendrych.cz/kontakt/. Ja s ním osobní zkušenost nemám, ale doporučovala mi ho známá. Prý je hlavně ohleduplný, takže vám nebude tlačit diamanty když je nechcete, a bude se snažit pochopit a vyhovět zrovna vaším představám.

    Small Everyday Joys blog

    OdpovědětVymazat
  11. gratuluji k svatbě, já si na ni budu muset ještě nějaký ten pátek (resp. nějaký ten rok :-D ) počkat. Článek je to určitě zajímavý a nápomocný v plánování svatby

    OdpovědětVymazat
  12. Tak přeji pevné nervy, protože mě osobně tento článek spíš vyděsil. Neříkám, zajistit si vysněné místo obřadu s předstihem, to je naopak v pořádku, ale osobně mám dojem, že některé agentury se nípají v detailech, které si beztak nebude nikdo pamatovat :D

    havraanka@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  13. Moc pěkně popsané. Já si zatím svatbu jen promýšlím, protože stanovit pevné datum je pro mě dost obtížné a bez toho se moc věcí naplánovat nedá.

    OdpovědětVymazat
  14. Blahopřeji a ještě doporučím na svatbu připravit candy bar - vypadá to úžasně :) Kdybych mohla pomoct s čímkoliv kolem papírových ozdob, bude mi ctí :) https://www.facebook.com/pages/Handmade-by-Ola-Velner/109328322433619?ref=br_tf

    OdpovědětVymazat
  15. Teda když vidím, co je s tím zařizování, tak mě to úplně děsí :D

    OdpovědětVymazat
  16. My si svatbu organizovali sami, celkem bez problémů, pár telefonátů, jak psala slečna výše. Jen v den D nám některé věci pořešila sestřenka, abychom si to mohli pořádně užít :) A měli jsme 70 lidí.

    OdpovědětVymazat
  17. Aaaah, škoda, že to nepřišlo dřív..bych to sestřence poslal jako mantru, ušetřila by si stresy..
    Držím palce, ať se všechno vydaří ^_^
    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
  18. Obdivuju Tě, že to máš tak pěkně zorganizované. Mě svatba tento rok nečeká, snad v blízké budoucnosti :-) Moje představa je taková, že chci svatbu jen ve dvou, někde v cizině, absolutně bez starostí atp :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Svatba mě sice nečeká, ale kytky rozhodně pivoňky! : ))

    OdpovědětVymazat
  20. diář je super..Mě svatba ještě nečeká, ale věřím, že jednou jo a myslím si, že plánování pro mě bude hodně těžké, jsem náročná :(:D

    OdpovědětVymazat
  21. Tolik věcí k zařizování... Myslím, že by mě i chuť na svatbu přešla. :-D

    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  22. Óóó, mezi vší tou kosmetikou, která na mě kouká ze všech blogů, je tohle balzám na duši, jak já miluju svatby! Tu svou vidím až tak za dva, tři roky, ale už mám trapně založených několik složek, kam si zakládám fotky z Pinterestu. Se svatebníma šatama to vidím stejně jako Ty, české salony jsou hrůza děs, a to ještě po šatech nepátrám - už výlohy a vzpomínky z hledání šatů na věneček mi stačí. Já si plánuji nechat šaty ušít, jelikož se mi hnusí představa, že v půjčených trávilo svatební noc už bůhvíkolik nevěst přede mnou. Vím, že se šaty čistí atd. atp., ale chtěla bych, aby byly moje napořád:)

    OdpovědětVymazat
  23. Drzim palce, aby vsetko dopadlo podla vasich predstav a hlavne aby ste boli stastni a spokojni :)
    BTW: ja totalne neznasam tie prevysajuce a plaziace sa kytice. Udes :)

    OdpovědětVymazat
  24. Úžasné článek! Rozhodně chci pokračování. I když vidím kolik je toho k zařizování, tak se docela těším až se jednou budu vdávat :D

    OdpovědětVymazat
  25. Gratulujem :) svatbu by sol veľmi rada, ale tento rok to určite nebude. Takú nejakú manšiu ale na krásnom mieste :)

    OdpovědětVymazat
  26. Skvělý článek :-) letos budu poprvé na svatbě své kamarádky, tak se těším. Já osobně nevím jestli bych se chtěla vdavat, možná jednou :-)

    OdpovědětVymazat
  27. Já jsem svatbu až tak neřešila. Hlavně ať vám to vydrží

    OdpovědětVymazat
  28. Gratuluju Rendy, věřím, že svatba bude krásná :-)

    OdpovědětVymazat
  29. Gratuluji k svatbě. Já ji mám ještě pár let před sebou, ale vím, že toho bude na zařizování hodně. Ráda bych to ale zvládla dost jednoduše. Spíš se těším na ty dny po svatbě, než na ten jeden den :-) Skills of Art

    OdpovědětVymazat
  30. Svatby jsou krásné, ráda na ně chodím, ale není to nic pro mě:-)
    scruffy@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  31. já se lets take vdávám a popravdě mě moc nebaví to celé řešit, nejdůležitější bylo vymyslet místo a datum, které už máme tak hurá a jestli potřebuješ hezké šaty okolo deseti tisíc zkus návrhářku Helenu Mertlovou, sestra od ní měla krásné jednoduché šaty a já si od ní nechávám šít na míru mé představě :) hodně štěstí!

    OdpovědětVymazat
  32. Já už mám po svatbě skoro půl roku a tohle plánování ti rozhodně nezávidím :/ Vždycky jsem snila, že si to naplánuju hezky všechno sama a jak jsem teď byla ráda, že to za mě zmákl profesionál. Z technických důvodů jsem to ani ovlivnit nemohla :) Měli jsme svatbu v zahraničí, šaty jsem objednávala z amerických stránek, úplně jednoduché, čistě bílé, byly tady asi za měsíc. Nic jinýho mi nezbývalo,,,,půjčovny nepůjčují šaty na 20 dní, resp. bych se nedoplatila :) A cestu v krosně přes pomalu celou planetu taky zvládly:) Prstýnky od Rýdla doporučuji, jsou nádherné a mají obrovský výběr. Rytina hotová taky cca za měsíc. Ať se daří v plánování :)

    OdpovědětVymazat
  33. Na tento článek jsem se těšila :) mě sice ještě svatba nečeká, ale doufám že Někdy bude. Na ten den se těším až si to všichni užijeme a později na to budeme vzpomínat :) nějaké představy cca mám, ale kdo ví jak se nakonec rozhodnu :D jo a k těm šatům vyloženě nemám ráda když vidím nevěsty ve šlehačkovém neforemném "něčem" a to samé s účesy kdy to často nevěstám nesedí - nevím proč si 90% z nich nechá tak škaredě natočit vlasy.

    OdpovědětVymazat
  34. Super článek! :) u mě to momentálně není aktuální, ale vloni jsem byla u příprav kamarádčiny svatby :) ať se Váš velký den vydaří :)
    k.kostelanska@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  35. Super článek, více takových! Klidně jeden o šatech, další o dortu....má svatba je zatím v nedohlednu, ale na její plánování se těšííím..:D

    OdpovědětVymazat
  36. Já se moc těším na svatbu kamarádky, kterou má za tři měsíce, sama mám již svatbu dávno za sebou, tak si tu její pěkně užiju :) A těším se na další svatební článek!
    Šárka

    OdpovědětVymazat
  37. Já jsem byla naposledy na své svatbě, ale nebyla zas tak honosná :-) vdávala bych se jen kvůli těm krásným šatům co jsem měla, ale už bych se znova nevdávala :-)

    OdpovědětVymazat
  38. Ahojda,

    svatba mi nečeká :-D (hurááá) jelikož jsem pomáhala s plánováním kamarádce, tak vím, jaká honička to je... a těch prachů jenom proto, že je něco "svatební"

    Ale musím souhlasit, že fotograf je NEJDŮLEŽITĚJŠÍ! Kamarádka si vybrala fotografa, kterej měl odporný fotky, sám byl odpornej už od pohledu (3D postava, vlasy viděly šampon před měsícem...) a ty fotky, omg otřesný! Nakonec jsem se poptala známých a byl mi doporučen fotograf, kterej to nakonec realizoval a kamarádka mi pak říkala, že když porovná fotky, který má od pořádnýho s fotkama toho, co měl fotit původně, tak děkuje mnohokrát... Prostě víc očí víc vidí =o)

    A šaty, to je kapitola =o) co vídám, tak jak říkáš nazdobený, kraječky, kamínky a nevěsty vypadají jako cukrová vata nebo jak postavička z dortu...

    OdpovědětVymazat
  39. Takže zaprvé držím palce, ať máš svatbu přesně podle svých představ a všechno vyjde :-) Zadruhé musím pochválit článek, po přečtení bych se hned vdávala také :D ten candy bar je super nápad, stejně tak koordinátorka .. jsem s přítelem 4 roky, třeba se taky za pár let dočkám :-)

    OdpovědětVymazat
  40. ja cítim v kostiach, že ma asi tento rok čakajú zásnuby :) ak tak bude, vydávať sa budem budúce leto a ja práve chcem perfektné šaty a kľudne za ne dám aj 500€, samozrejme jednoduché, ale s nádychom luxusu. Ďalšia vec bude určite DJ aj živá hudba a chcem z toho mať hlavne super mejdan,ktorí si všetci užijú :)

    OdpovědětVymazat
  41. Je náročné všechno naplánovat.. zatím se vdávat nebudu, ale jednou bych chtěla určitě maličkou svatbu, kde si chci užít dobrého jídla, rautů a oslavit to s pár lidmi, které mám ráda.

    OdpovědětVymazat
  42. Páni, to je síla :) Já na tohle vůbec nejsem :) Vdávala jsem se loni koncem léta a svatbu jsme měli ultra skromnou :) Brali jsme se na louce, kde jsme si postavili takový ten oblouk na kytky, co se prodává v zahradnictví a sami si ho nazdobili. Šaty jsem měla normálně z obchodu, z Espritu, byly krátké, takové krémově bílé s motivem květin (kopretin), na nohách sandálky z Deichmana, manžel měl jen košili s krátkým rukávem a kalhoty od kvádra. Vlasy jsem si sama natočila, nechala je rozpuštěné a za ucho jen dala květinu, líčila jsem se taky sama v takových zemitých tónech. Kytku jsem měla z kopretinových chryzantém (to už vám asi došlo, ale miluju kopretiny :). Přítomni byly pouze svědci a rodiče. Fotil nás kamarád. Hostinu jsme měli u nás v restauraci, kde pak za námi přišli kamarádi. Dort jsme neměli, jako zákusek nám šéfová té restauračky zajistila naprosto úžasné dortíčky s holubičkou a srdíčkem. Jo a jako svatební vůz jsme měli skútr :D

    Tím nechci říct, že to co plánuješ je špatné, každý by si měl udělat svatbu podle svého, podle toho jak to cítí :) Přeji ti, aby se ti toho co nejvíc vydařilo tak jak si přeješ a to nejen při svatbě, ale i v manželství :)

    OdpovědětVymazat
  43. Škoda, že si třeba neprozradila, zda to bude jarní/letní/podzimní svatba :). My pláneme s přítelem letní, hostů asi 80 a vše si zařizujeme sami :). Těším se na další články (jestli budou) :).

    OdpovědětVymazat
  44. Spousta užitečných tipů a rad! Přeji, ať se svatba vydaří podle tvých představ :)

    OdpovědětVymazat
  45. Gratuluji ^^ to s těmi šaty chápu, i když mě svatba ještě dlooouho nečeká, baví mě projíždět obchody se svatebními šaty a najít něco jednoduchého je skoro nemožné, takže pokud jsi našla jiný způsob, tak je to další důvod ke gratulaci. :)

    OdpovědětVymazat
  46. Uzasny clanek, moc ti preji, at se vam svatba vydari podle vasich predstav! :-)

    OdpovědětVymazat
  47. Díky za článek! Já třeba koordinátorku určitě nechci, sice si myslím, že jsou skvělé, ale hrozně se těším, že si budu všechno organizovat sama a stejně bych byla celá nesvá, že si to nemůžu ohlídat... a případné úkoly rozdělím mezi spolehlivé kamarádky :) Dřív jsem hlavně chtěla koordinátorku dělat, tak si to chci zkusit alespoň jednou na vlastní svatbě :)

    OdpovědětVymazat
  48. Super článek Rendy, je fakt, že příprava svatby je dost náročná, nikdy by mě to nenapadlo, ale je to tak. Kolegyně se bude vdávat na podzim a tráví teď spoustu času na stránkách beremese.cz. Nikdy jsem o těchto stránkách neslyšela, ale i tam se dá načerpat spousta inspirace :)

    Spotřebováno: Únor 2015 + Giveaway

    OdpovědětVymazat
  49. človek by neveril, koľko toho treba pripraviť a zariadiť :)

    OdpovědětVymazat
  50. Skvelý článok :D Už sa teším až raz budem mať ja svadbu :)

    OdpovědětVymazat
  51. Skvěle popsané, myslím, že jako takový rozvrh se tento článek velmi hodí..

    OdpovědětVymazat
  52. Fúúúha, tak toto je teda sila, klobúk dole pre každého, kto má chuť sa svadbou takto detailne a dlhodobo zaoberať :) Moja svadba bola zorganizovaná behom mesiaca, šaty som mala krátke a la 50.roky z Modcloth, modré črievice, miestom bola detská kaviareň - my aj známi máme malé deti, prstienky máme krásne a jednoduché - biele a ružové zlato (môj stojí doma v poličke, manžel poctivo nosí). Pre mňa svadba nebola dôležitá, ale chceli sme s partnerom k sebe patriť aj papierovo, takže sme sa nakoniec vzali :) Myslím, že na svadbe až tak nezáleží, dôležité je, nech vzťah a láska vydrží... Prajem vám nech to dobre dopadne a aby si našla tie svoje vysnené šaty :)

    OdpovědětVymazat
  53. Velmi pěkně napsaný článek! Škoda, že jsem neměla možnost si ho přečíst před svou svatbou, protože by mi byl velmi nápomocný. Přeji Vám, ať se vám ten svatebni den vydaří tak, jak si přejete a ať máte jen ty nejhezčí vzpomínky. Těším se na další články o Vaší svatbě, je to příjemná změna :-)

    OdpovědětVymazat
  54. Super typy pro někoho kdo také plánuje svatbu. Všechno to zařizování kolem a ty přípravy musí být hrozně stresující a pak je za jediný den po všem :-(

    OdpovědětVymazat
  55. Rendy, doporučuji tiskárnu PrintPoint na P6, dělají všechno a poradí. A navíc, dělají kampaně třeba pro Sephoru ;)

    OdpovědětVymazat
  56. Skvělý článek, u mě sice zatím svatba neaktuální, ale kamarádka se bude vdávat. Chtějí se brát letos na podzim a ještě nemají naplánovaného vůbec nic, ani datum! Tak snad jim to dobře dopadne! Ukázala bych jí tenhle článek, pro inspiraci jak to naplánovat a ohledně dekorací, ale tohle je spíše můj vkus.
    Na šaty mám stejný názor, je to nemožné sehnat krásné, jednoduché šaty pod 10 000,-. Začínám uvažovat o tom že bych si je nechala ušít podle nějakých šatů ze zahraničních salónů.

    OdpovědětVymazat
  57. Gratulujem, Rendy a prajem vám, aby vám váš deň vyšiel.
    Ja som na svadby nikdy veľmi nebola, ale s postupom času to už vidím inak. Najviac sa bojím práve tej predprípravy. Vybaviť všetky drobnosti a hlavne na nič nezabudnúť. Určite príprava vyžaduje veľa času a nervov, ale myslím, že ty si sa do toho pustila príkladne, systematicky :) Myslím, že máme podobné predstavy - jednoduchá torta, jednoduchá kytica a jednoduché (zato krásne) šaty...

    OdpovědětVymazat
  58. Prvně moc gratuluji a doufám, že vám vše vyjde podle představ :) Jinak taky naprosto miluju frézie, hlavně jejich vůni :)
    lovelife.blog@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  59. Rozlučka se svobodou- doplňky pro nevěstu:

    http://ptakoviny-andel.cz/dopnky-pro-nevestu

    OdpovědětVymazat
  60. Pěkná fuška, taková svatba. Já budu mít s nastávajícím pouze malou svatbu, takže to za dva týdny bylo zařízený a teď půl roku čekat.. Šaty objednaný z USA, záložní varianta byla ušít. Doporučuji stránky bhldn.com, nádhera a zaslání bezproblémový. Co se týká prstenů, po obíhání všech možných prodejců včetně Rýdla jsme koupili od Bisaku, přišly nám zpracováním takový elegantnější, jemnější, lepší pocit na ruce. Tak ať jsou přípravy bez problémů a vše jde podle plánu!

    OdpovědětVymazat
  61. U kytky je ještě dobrý, když není moc těžká v ruce. Přijde mi, že si to spousta slečen neuvědomuje a pak obřad protrpí.

    OdpovědětVymazat
  62. Rndy, přeji hodně štěstí a pevné nervy při plánování.
    Já se vdávala loni a jedině, co jsem věděla, že svatba má být jednoduchá, žádné zbytečnosti a ten den má být hlavně o nás dvou.
    Po tom, co jsem navštívila půjčovny a dojela pak domů, tak muž otevřel víno a možná bych snesla i něco silnějšího. Pro mě to byl šílený zážitek. Chtěla jsem jednoduché a hlavně splývavé šaty a všude mi cpaly dorty. Navíc nemám skoro prsa, takže mi skoro vše bylo velké. Nakonec jsem si šaty nechala ušít, cena skoro stejná jako půjčovné, jednalo se o originál a hlavně byly podle mých představ. Prstýnky nám dělala Lucy Diamonds, ale právě o Rýdlovi jsem slyšela, že je hodně dobrý a kamarádky od něho prstýnky mají. Takže být tebou bych se nebála na něj obrátit, ale krásné prstýnky dělá i Bisaku. Dort mi pekla jedna paní, kterou mi doporučila kolegyně a na kytici jsem speciální požadavky neměla. Mamina mi domluvila paní, které jsem poslala fotky kytic z Pinterestu, co se mi líbily, paní mi řekla, co objednat (květiny jsem měla čerstvé z Holandska) a uvázala mi kytici pro mě a několik dalších, které jsem chtěla pro ty nejbližší. Navíc mi to vyšlo ještě jednou tak levněji než z květinářství.
    Máš naprostou pravdu v tom, že člověk si to má udělat podle sebe.
    Je pravda, že já ale svatbu tolik neprožívala a za mnohé ohledně příprav vděčím svému muži, neboť já v době připrav jezdila každý týden na služebku a měla abnormálně mnoho pracovních povinností. Navíc můj původní záměr byl vzít se někde daleko, jen sami dva, ale muž se s tím úplně neztotožňoval.
    Těšm se na pokračování článku a doufám, že nám ukážeš alespoň část, kytice a šatů. :)

    OdpovědětVymazat
  63. Podle instagramu vím, že v této chvíli je už po svatbě, že? :) Ale přelouskala jsem celý článek a ono je tolik věcí, co člověk musí zařídit, než řekne své "ANO" :) Vdávat bych se chtěla, ale přítel stále mlčí - po sedmi letech vztahu už by se mohl rozhoupat :)) Stačila by mi malá svatba - jen rodiče a sourozenci, ale přítelovy prarodiče by to asi nerozdýchaly :( Bratranec přes deset kolen se oženil na tajňačku a přišel domů druhý den se slovy: "My jsme se vzali." To by se naší mamce líbilo nejvíc, protože by nemusela vymýšlet, co na sebe a vyhnula by se svatebnímu pečení :) Ale kdoví, co na konec (ne)bude :)

    K napsání komentáře jsem se rozhodla kvůli tomu, že zrovna minulý týden u nás byla kamarádka, co se vdala minulý rok. Její manžel říkal, že mají prstýnky od české firmy Rýdl a vyšly je na 16tis. A to prý byly ty nejlevnější prsteny, ale zas na druhou stranu měli zadarmo rytí textu. Když tu finanční částku slyšel přítel, tak se mu zamotala hlava a radši začal řešit auta :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milé komentáře! Blogger mi bohužel technicky neumožňuje odpovídat na komentáře jednotlivě, proto odpovídám vždy hromadně. Pokud se stane, že vám na váš dotaz neodpovím, kontaktujte mne prosím mailem, děkuji :)